poniedziałek, 25 lipca 2011

Poker ogólnie.

Jako pierwsze twoje ewentualne hobby, które oprócz przyjemności, może ci także przynieść pieniądze, proponuję ci Pokera. Pokera w odmianie Texas Hold'em No Limit, czyli obecnie najbardziej popularnego.

Jeśli jeszcze nigdy nie słyszałeś o Pokerze to polecam odwiedzić ci tę stronę:Wikipedia - Texas Hold'em.

W tym artykule zamiast wyjaśniać ci zasady, postaram ci się subiektywnie przedstawić:
  • Co takiego przyciąga w Pokerze.
  • Poker szczęście czy umiejętności.
  • Jak zacząć grać w Pokera.
  • Moja (autora tekstu) przygoda z Pokerem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli nie chcesz tego czytać, tylko odrazy zacząć, poznać sposób na dostanie darmowych 50$ na twój pokerowy start, kliknij ten link: "Darmowe 50$ na grę w Pokera. Do poczytania" lub "Darmowe 50$  na grę w Pokera. Wersja błyskawiczna :)"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wracając do tematy, nie ukrywam, że pomysł na tego bloga powstał właśnie dzięki mojej fascynacji Pokerem. Kiedyś nic o nim nie wiedziałem, traktowałem jak hazard, jednak całkiem przypadkiem się wciągnąłem. Teraz mam zupełnie inne zdanie. Teraz Poker to hobby, idealny wypełniasz wolnego czasu. Ostatnio ta gra (w odmianie o której wspomniałem) stała się bardzo popularna. Gra w nią miliony ludzi, istnieje kilkanaście poker roomów (stron na których można grać), są transmisje telewizyjne z turniejów a nawet dedykowane kanały telewizyjne (PokerItalia24 - mój ulubiony, dostępy FTA z Hotbirda).

Co takiego przyciąga w Pokerze. Pierwszym z czynników jest na pewno duża prostota gry. Reguły można sobie bardzo szybko przyswoić. Poker jest grą szybką. Jedno rozdanie trwa krótko (ok. 1 minuty). Jeśli dla kogoś szybkość jest za mała, można grać na kilku stołach jednocześnie. Można wejść i wyjść z gry praktycznie w każdej chwili. Daje to nam pełną dowolność w czasie który chcemy poświęcić na grę. W odróżnieniu od fabularnych gier internetowych, nie musimy tu poświęcać "czasu on-line" na rozwój postaci. Naszą postacią jesteśmy my sami i to nasze umiejętności rozwijamy. Nie do końca wiem jak mam to wyjaśnić ale chodzi mi o to, że przy każdym wejściu do gry, mamy 100% możliwości. 
Społeczność to kolejny czynnik który przyciąga do Pokera. Tak jak wspomniałem w Pokera grają miliony ludzi i to najróżniejszy. Na World Series of Poker (coś jak mistrzostwa świata) można zobaczyć wielu aktorów, czy innych celebrytów. Poker daje możliwość spotkania ciekawych ludzi przy stoliku, porozmawiania o różnych sprawach, nie tylko o samej grze. Poker to tysiące forów w których można uczestnicy, to setki turniejów, odbywających się na całym świecie, to przede wszystkim miliony graczy dla których jest rozrywką i ucieczką po ciężkim dniu w pracy. Fajnie jest powiedzieć o sobie, że jest się pokerzystą. Fanie zagrać z przyjaciółmi w pokera. 
Pieniądze, bez tego czynnika, Poker na pewno nie byłby, tym czym jest, dzisiaj. Nie ukrywajmy, niektórzy grają w niego wyłącznie dla pieniędzy. Poker ma to do siebie, że można w nim zarobić (jak i stracić) sporo pieniędzy. Pisałem już o turniejach, pule nagród sięgają w nich milionów dolarów (turnieje na żywo), w tych on-line pule przeważnie są mniejsze. W internecie bardzo popularne są gry "cash game" czyli na prawdziwe pieniądze. W takim przypadku, przysiadamy się do stolika z określoną kwotą i po prostu gramy. Stoliki podzielone są ze względu na stawki. Tu każdy może znaleźć coś dla siebie. Przekrój jest olbrzymi od 0.01/0.02$ do setek czy nawet tysięcy dolarów. 
Podsumowując to co przyciąga do pokera to: proste zasady gry, szybkość gry, duża popularność, łatwy dostęp, społeczność, pieniądze, rywalizacja.
 
Poker szczęście, czy umiejętności. To co tu napiszę to moje zdanie. Napisałem, że Poker jest prostą grą i to by się zgadzało, ale na pewno nie jest grą łatwą. W tej niezwykłej grze, zachodzi "przeciekawy" splot dwóch czynników, szczęścia i umiejętności. Otóż nie można tutaj w 100% polegać na swoich umiejętności. Zdarzają się sytuacje, kiedy w oparciu o całą teorię pokerową, podejmiemy teoretycznie słuszną decyzję a mimo to przegramy. Zdarzy się też, że w sytuacji beznadziejnej, uratuje nas "pokerowy cud". 
Umiejętności. Poker to poniekąd gra "statystyczna". Dużą rolę odgrywają w niej prawdopodobieństwa. Poznanie całej pokerowej teorii jest bardzo ważne (jeśli nie chce się przegrywać :). Nasze umiejętności, na dłuższą metę, okażą cię czynnikiem decydującym o tym czy przygoda z Pokerem, będzie tylko przygodą, czy może czymś więcej. Trzeba przyznać, że obecny poziom graczy jest bardzo wysoki, nieustannie rośnie. Bez odpowiedniego przygotowania teoretycznego staniemy się dla nich łatwym kąskiem. Nie tylko umiejętności teoretyczne są tu ważne. Ważne są też cechy charakteru, które przy odpowiedniej zaciętości, również możemy sobie wyrobić. Mam tu na myśli: samo kontrolę, cierpliwość, spokój, opanowanie. Bez nich wygrywanie w Pokerze jest bardzo trudne. 
Szczęście. W Pokerze nie da się wszystkiego przewidzieć. Czasami decyduje los. Prawda jest jednak taka, że polegając wyłącznie na swoim szczęściu, daleko nie zajdziemy. Szczęście jest przewrotne, raz nam sprzyja, raz wręcz przeciwnie. Zdarzają się dni kiedy wygrywamy wszystko i takie kiedy przegrywamy karty których hipotetycznie nie dało się przegrać. Najlepsi gracze, umieją minimalizować wpływ szczęścia na swoją grę, jednak, jestem przekonany, że i oni, nie odnieśliby swoich największych sukcesów, gdyby w pewnym momencie, nie dopisała im fortuna. 
Intuicja. Intuicji postanowiłem poświęcić osobny wers, gdyż ciężko ją sklasyfikować. Intuicji nie da się nauczyć. Zdarzają się momenty kiedy po prostu się czuje, że mimo słabych kart z pewnością się wygra. Albo, że przeciwnik blefuje. Mi zdarzają się takie dni kiedy po prostu czuję grę. Nie wiem jak to lepiej określić. Najlepsi gracze mają taki dar. Nie wiem czy można go mieć na stałe. 
Podsumowując, Poker to gra w której na dłuższą metę decydują umiejętności. Nie można być dobrym graczem jeśli nie dysponuje się takimi cechami charakteru jak: cierpliwość, samo kontrola, opanowanie, spokój. Nie można być wybitnym nie mając intuicji. Największe sukcesy odnosi się kiedy: dysponując dużymi umiejętnościami, kierując się wyostrzoną intuicją w decydującym momencie dopisze nam trochę szczęścia.

Jak zacząć grać w Pokera. Tu każdy chyba, musi znaleźć swoją drogę. Na początek zapoznanie się z zasadami i teorią na pewno jest niezbędne. Ale co dalej ? Dróg jest wiele, to zależy od indywidualnych możliwości  każdego gracza. Sukcesy młodych ludzi w największych turniejach, świadczą o tym, że jeśli jest się naprawdę dobrym, można od razu rzucić się na głęboką wodę. 
Transmisje Video. Jeśli już znamy zasady, warto zobaczyć jakąś transmisję z turnieju. Można to zrobić w tv jak i na youtube. Dzięki temu można zobaczyć jak to wygląda w grze na żywo. Zapoznać się z atmosferą pokerową, przyjrzeć się jak grają najlepsi. Poker ostatnio stał się bardzo medialny, ma też swoje gwiazdy. Oglądając transmisje, na pewno natrafisz na ikony tej gry, takie jak: Phil Ivey, Tom Dwan, Patrik Antonius, Phil Hellmuth czy wiele innych. Warto podglądać jak oni grają. Przemycić coś z ich gry do własnej. Chociaż z ty raczej ostorznie. Ja najbardziej lubię oglądać gry na prawdziwe pieniądze, wysokie stawki. Tam wszyscy pokazują max swoich możliwości. 
Gra w internecie. Można też od razu zacząć grać w internecie. I tu stajemy przed poważnym wyborem. Prawdziwe pieniądze czy wirtualne (bo jest też taka możliwość). Gra na wirtualnych nic nas nie kosztuje, możemy oswoić się z grą. Ma też swoje wady. Przeciwnicy prezentują raczej niski poziom. Grając z nimi, możemy zbyt wcześnie, nabrać zbytniej wiary w swoje możliwości, lub nabrać złych nawyków. Gra na prawdziwe pieniądze to inny świat. Tu już na najniższych stawkach, trafisz na niezły poziom. Nikt za darmo nie odda ci swoich pieniędzy ;). Jeśli miałbym ci coś polecić, to poleciłbym ci grę na prawdziwe pieniądze, korzystając z darmowego bonusu w wysokości 50$ dolarów. W takim przypadku, po uprzednim przygotowaniu, staniesz do rywalizacji z wymagającymi przeciwnikami, na najniższych stawka, nie ryzykując własnych pieniędzy. Jeśli ci nie pójdzie, to w najgorszy przypadku, zyskasz doświadczenie. Jeśli mimo ewentualnego bankructwa, spodoba ci się Poker, to przerzucisz się na wirtualne pieniądze. Jeśli jednak, odkryjesz w sobie pokerowy dar, to zaczniesz pomnażać darmowy kapitał, który w raz z czasem (zdobycie odpowiedniej liczny, określonych punktów lub pomnożenie do określonej kwoty) stanie się twoją własnością. 
Gra na żywo, w kasynie, turnieje. W tym względzie nie mam żadnego doświadczenia, więc nie wiele mogę napisać na ten temat. Wchodzą tu czynniki których ciężko nauczyć się w internecie. Czytanie przeciwnika po jego wyglądzie, zachowaniu, utrzymanie tzw. "pokerowej twarzy". Grając na żywo, prawdopodobnie, trzeba mieć, nerwy ze stali. Jeśli zobaczysz jakąś relację (co ci polecałem), to z pewnością domyślisz się o co mi chodzi. Gra na żywo jest też niewątpliwie wolniejsza od tej internetowej. Pewne jest jedno, że jeśli będziesz chciał wejść na pokerowy szczyt (czego ci życzę), prędzej czy później, będziesz musiał grać na żywo. Nie wykluczone też, że jesteś w stanie zrobić to od razu.
Podsumowując, jeśli chcesz zacząć grać w pokera, to będąc świadomy wszystkich dróg, musisz wybrać własną.

Moja przygoda z Pokerem. Moja przygoda z Pokerem zaczęła się kiedy, nie znając zasad gry, słownictwa, kompletnie nie wiedząc nic, zainstalowałem, w pewien nudny dzień, przypadkiem, oprogramowanie PokerStars (PokerStars z wiki). Zacząłem grę na wirtualnych pieniądzach, na najniższych stawka. Fajnie mi się grało. Kiedy nudziło mi się w kolejny dzień, znowu włączyłem sobie PokerStars. Z czasem weszło mi to w nawyk i stało się jednym ze sposobów na spędzenie wolnego czasu. Przeczytałem parę artykułów, poznałem zasady gry, slang pokerowy. Z czasem powiększyłem swój zasób wirtualnych pieniędzy z początkowych 2000 to przeszło 2 500 000. Pomyślałem wtedy, że jestem bardzo dobry. Szukałem sposobu, żeby zacząć grać na prawdziwe pieniądze, nie inwestując swoich środków. Od kolegi dowiedziałem się o promocji PokerStrategy "50$ na Start". Przeczytałem wszystko na jej temat, okazało się, że nie ma tam żadnych haczyków. Skorzystałem z niej. Dostałem moje 50$ na start. Przesiadka na prawdziwe pieniądze, okazała się bardzo bolesna. Szybko okazało się, że wcale nie jestem taki dobry jak myślałem. Moja przygoda z Pokerem na prawdziwe pieniądze, prawie zakończyła się bankructwem. Zostało mi 13,5$ darmowego kapitału. Cały czas jednak, starałem się wyeliminować słabości w mojej grze. Dużo czytałem na ten temat, oglądałem turnieje w tv. W końcu nastąpił przełom. Zacząłem więcej wygrywać, niż przegrywać. Mój zasób kapitału urósł do 100$. Został uwolniony, pieniądze stały się moje. W tym momencie oscyluje wokół tych 100$. Bo nie ukrywam, nie jestem najlepszym pokerzystą. Chociaż wiem na temat pokera bardzo dużo, to brakuje mi wspomnianych cech charakteru, przede wszystkim cierpliwości i samo kontroli, przez co zdarza się, że dużo przegrywam. Chociaż z czasem zmieniło się moje podejście do Pokera, gram mniej, to ciągle z przyjemnością trzy, cztery razy w tygodniu, zasiadam przy wirtualnych stolikach.

Ps: Jeśli macie jakieś sugestie, czegoś brakuje, są jakieś błędy, coś byście poprawili, proszę piszcie to w komentarzach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz